LBP a su occuper une place à part dans le monde de l’accompagnement, du développement et du marketing.

LBP lie plusieurs métiers et crée de véritables complémentarités
à forte valeur ajoutée au service de ses clients

Service Après-Vente
Relances sur factures
Traffic creation
Surveys

Chaque métier devient alors le maillon d’une chaîne qui permet d’optimiser les ressources de votre entreprise et de la faire prospérer.

Accueil téléphonique - Avant-Vente - Après-vente

Notre équipe, disponible de 8h30 à 19h30, 6 jours sur 7, permet d'apporter une réponse immédiate aux demandes de vos clients. Notre particularité, la mise en place de services Avant-Vente. Humanisez votre site e-commerce, guidez vos clients dans leurs choix de références, de gamme, renseignez les sur les délais de livraison, les remises quantitatives, les modes de paiement. Proposez au besoin des ventes additionnelles, bref rassurez vos clients, faites la différence avec vos concurrents et augmentez vos ventes

  • Prise de message
  • Renseignements - service Avant-vente
  • Service Après-vente

Relances sur factures impayées

Les retards de paiement sont un enjeu majeur pour les entreprises, le suivi doit être une discipline quotidienne. Améliorez rapidement votre trésorerie en confiant à LBP votre relance systématique à l'échéance par des scénarios préétablis. Evaluez vos process avec notre partenaire CM Plus France.

  • Prise de contact. Renvoie de pièces comptables
  • Remontée des litiges.
  • Relances par mail et/ou téléphone
  • Préparation des transferts au contentieux

Explore new markets

Prospect a new region is an important operation for any business. From the announcement of this Offer may arise success of your operation.

Our services can help you maximize your campaign.

  • Advertise product
  • Contact your target prospects / customers
  • Attend your field sales
  • Optimize tour
  • Obtain an application appointment
  • Alternate contact vectors - Telephone - sms - Mail - Mail

All these possibly coupled with your press-media campaigns actions can be quickly implemented to ensure an optimum start.

Attend a tradeshow

Participation in a trade show is the opportunity toadvertise to your target client, your company and your products.

Prepare upstream event, contact prospects and guests is time consuming. Over the due date approaches, more final preparations monopolize your resources.

That is why we offer a support service for participation in this type of event.

  • Building traffic to your stand
  • Ensures a high turnout
  • Revive prospects / customers
  • Detect their knowledge of the event
  • Obtain confirmation of their participation

Organize an open house

The organization of an open house is an opportunity to re-enable your customers to your company and your products. This is also the way to discover it with a new target.

Prepare upstream event, contact prospects and guests is time consuming. Over the due date approaches, more final preparations monopolize your resources.

  • Qualifier participants
  • Ensures a high turnout
  • Revive prospects / customers
  • Detect knowledge of the event and improve
  • Obtain confirmation of the participation of guests

Institute of Marketing Studies

Le groupe LBP/Symbial, avec son institut d’études, réalise depuis 30 ans vos enquêtes qualitatives, quantitatives ou clients mystères.

Our services include all the study skills that can meet your needs.

  • Online surveys, face to face, mystery shopping
  • qualitative studies
  • Group meetings
  • Individual interviews as for heavy studies, international, national as regional or local projects

Launching a new product

Launching a new product or a new service is always a delicate operation in a company. The announcement of the offer may stem the success of your launch.

Coordinate the various communication channels, contact existing customers, explore a new target requires precise and respected phasing.

Our services help you through the key steps of the launch.

  • Advertise product
  • Send documents and catalogs to prospect
  • Attend your field sales
  • Optimize tour
  • Alternate contact vectors - Telephone - sms - Mail - Mail

Ils font confiance à notre centre de relations clients